tisdag 26 augusti 2008

Lite update

ja de har blivit lite glest på uppdaterings fronten men ska berätta vad som har hänt sen sista inlägget. Igår blev de strul igen för mitt schema är 7 till 5 och de är 10 timmar och sen ska jag sluta för dagen. Och när man är ledig ska de betyda att man får göra vad man vill eller hur ?
Men igår hade mamman inte kommit hem förens 7 och ja ringde henne halv sju och frågade om ja fick åka till alex, då sa hon bara du göra middag till maddie först. Hon sa aldrig nej och ja tolkade de som ett ja då hon sa Bara du gör middag åt maddie först. Så ja åkte till alexandra kvart i 7. Men hann bara dit så ringer min värdmamma och säger att bilen ska hem ja så ja åkte hem me hjärtat i halsgropen och tänkte - va har ja nu gjort för fel. Kommer hem och parkerar går in och så börjar hon tjafsa orkar inte skriva allt men hon tog upp allt gammal grollmedans jag berättade om att ja jobbade flera timmat för mycket och då tar hon upp att ja sitetr vid min laptop hela dagarna för hon hade kollat upp de. Men grejen är att ja har min dator på hela tiden och msn och skype på för att folk ska kunna nå mig även om jag inte är där. Talade snällt om de för henne och fick bara nå mummel tillbaka, samtidigt tog ja upp de där me att hon städade mitt rum och när pappan skrek osv. och hon tyckte jag inte respekterade de dom sa och massa.
De slutade me att honville ge mej en kram och sluta fred och de gick ja me på. Sen när ja berättade orsaken till att jag satt inne på mitt rum hela söndagen så sa hon bara- ja de är så han är. Om du inte tål de så får du byta familj så helt plötsligt hade hon vänt de till att de va mig de va fel på och så sa hon att ja borde söka hjälp för mina problem för alla människor skriker nån gång menade hon. Om hon hade vetatallt så hade hon då vetat att ja är mycket bättre på hantera de nu än för 1 år sen. Ja har liksom bearbetat de i flera år och hans beteende hjälper inte mig.
Efter diskussionen åkte jag hem till alexandra där ja fick middag^^. Grejen med alex familj är att dom är så himla gulliga bjuder jämt på mat. Eller så här är de; Jag kommer dit vanessa frågar om ja har ätit -ofta är svaret nej och då säger hon bara - ja men då äter du här ikväll ^^,
världens gulligaste.
efter middagen så pratade ja med en anna svensk tjej som bor 20min från oss så jag fick hennes adress för vi hade redan bestämt att vi skulle ses på kvällen. Så vi tog min lilla racer bil och drog till Vienna och vägen dit va så simpel. De va bara att åka på en väg hela tiden så vi tappade verkligen inte bort oss.
Först träffade tjejerna (Johanna och Sara ) på starbucks, men vi mötte bara upp dom där, sen drog vi på Cold stone's. Asså dom är världens godaste glass där ,ja lovar
Man får först välja vilken "orginal smak" man vill ha och vilken storlek så får man välja va manvill ha i glassen dom har; snikers, kitkat, grahamskex, nötter, brownie, cholate chip och massa andra mumsiga saker. så bakar dom in allt de i glassen så de blir i en kula, så får man den i bägaren.
Så satt vi och käkade glass hade allmänt jätte trevligt och pratade till 11 då kom vi på att vi va tvungna att bege oss hemåt.
Måste bara tillägga att Johanna är från Borlänge ^^ vet ni hur underbartde va att höra någon prata dalmål här mobbar alla svenskar mig för att jag pratar fult men de va så underbart att höra nån prata lika som jag.
nu blev de ett väldigt långt inlägg men så blir de med dålig update,
aja baja linda,
Nu är de sov dags hemma i Sverige så sov gott folket

Inga kommentarer: