fredag 15 augusti 2008

Snart helg

Ja sitter och läser lite i min nyinköpta engelska bok som för övrigt är skit bra och ja har redan kommit till hälften typ 150 sidor. känner mig faktiskt väldigt duktig jag förstår i princip alla ord och de är så mycket roligare än att läsa skolans tråkiga engelska böcker. Trodde de skulle vara mer svårt att läsa och förstå engelskan men de är de inte.
Så får ja hela tiden komplimanger att ja pratar så bra engelska och att de knappt hörs att ja kommer från Sverige, de är så kul att höra fast jag kanibland känna att ja har en annan uppfattning. De känns som min engelska har blivit bra bara på några veckor å de är super roligt.
De som är de jobbiga ibland är varje gång vi är inne på mat affärer eller överhuvud taget affärer så ska alla prata me oss ja menar inte de här " hej hur mår du" utan Hej vart kommer du ifrån ? å Sverige va kul va har ni för klimat ? hur länge ska du vara här `? och så kan de fortsätta ett bra tag.Så oftast får vi räkna me 5 min extra i affärerna och de kan vara lite påfrestande speciellt om de ska fortsätta så hela året. Är liksom inte van vid den uppmärksamheten.
Nej och den här morgonen startade allt annat än bra.
Mitt värdbarn kommer in i rummet kvart över 9 säger att min värdmamma vill prata me mej och så frågar hon vad som händer. Jag fattar ingenting säger att jag är på väg upp för jag börjar vid 9.30 Så frågar hon om ja lade mig sent igår vilket ja inte gjorde utan i normal tid som ja alltid lägger mej typ runt 12. Så börjar hon fråga ut mig när jag ska skjutsa maddie till konståkningen och de står på schemat runt 2. Då säger hon att hon hade de i morse klockan 8 vilket jag inte hade en aningen om de stod inte på schemat och ingen hade brytt sig om att informera mig om de och så tycker hon att de är mitt fel när de är dom som inte sagt någotom de till mig.
åå blir så arg så har de varit den senaste veckan: bråk. Dom har klagat på mig när jag gör mitt bästa jag jobbar 11 timmar per dag och ja får inte jobba mer än 10 timmar per dag och max 45 i veckan. Men ändå får ja ta massa skit. Känns inte alls som den familjen jag hade föreställt mig.
Får se hur de blir när skolan börjar men ska de fortsätta så här så byter jag. Orkar inte ha massa gestapo över mig.
plus att dom går in i mitt rum när ja inte är hemma vilket jag inte tycker är acceptabelt har inte hunnit sagt nå än för dom sover när ja kommer hem och så kommer dom hem sent på kvällarna men lär väl ta upp de.
Aja ska vika tvätten nu hoppas ni har de bättre för tillfället

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men du är ju bra på ENgelska från början. Så kan tänka mig att det flyter på bar nu ;)
Men syster min <3
Du får prata med din dendära kontakt hrejen.. För sådär kan du ju inte ha det. Visst lite skit får man ta, men någon måtta ska det ju vara. :/ Jag flyttar till stockholm på onsdag. ÄLskar dig syster min <3

lostinheapspace sa...

Ja de kan vara lite sådär ibland när de blir missförstånd men håll ut bara de blir nog bättre när dom börjar skolan så dom inte är hemma hela dagen o så.
Erika kommer hit i dag för hon ska titta på ett rum som hon kan bo i när hon går i skolan.
Så vi kan väl se om du är online ikväll så kan vi kanske höras på skype.
Kram kram från moster Lotta

Jag sa...

...de vart lite fel de var ju inte marco som sa utan de var ju jag:):)
kram kram igen fårån Moster Lotta