fredag 1 augusti 2008

Breath with no Air

Jag är rädd att mina älskade en dag ska försvinna, jag vet att de inte går att undvika men någonstans
försöker jag inbilla mig de. Vad betyder egentligen kärlek, vad är de ,finns de vissa kriterier
de är svårt att får ner den kärleken i ord de går inte att beskriva. De är enklare att förklara hur de skulle kännas om dom försvann. Jag skulle bryta ihop psykiskt jag skulle inte vilja eller orka leva vidare. En del av mitt hjärta skulle brytas av. Jag kommer nog aldrig klara av de bara lära mig leva med de.
Jag vet inte vad de var som gjorde att jag vågade de här nu känner jag mej som ett litet barn som
tappat bort sin mamma på affären och är redo att ge upp och börja gråta. De måste finnas ett mod inom mig som jag inte vet om. Nu vet ja inte hur jag vågade, jag längtar hem till Sverige jag vet inte varför men jag älskar Sverige de är mitt land och jag är stolt över det.
Mina vanor ändras allt ändras med mig jag får lära mig leva självständigt är de inte det jag vill ? Ja vet inte längre jag har varit så van och tagit saker förgivet.

Mamma- Jag älskar dig av hela mitt hjärta du är min mor du födde mig. Inser nu hur mycket du betyder för mig, jag börjar uppskatta allt du gör och inser hur jobbigt saker ibland kan vara. Nu vill jag bara hem och krama om dig och bara bo hos dig jämt. Men en sak är säker du kommer alltid vara min mamma och jag kommer älska dig villkorslöst.

Pappa- Du är min ängel du lyssnar jämt och ställer upp på ditt vis du är min papps och jag saknar dej så de värker. Vi kan prata om allting och ha skit roligt tillsammans samtidigt som vi kan ha världens gräl, men så är livet kärlek är vad de kallas. Du har alltid din dotters kärlek du är min man den som jag ville gifta mig med när jag var liten. Jag är nog lite av pappas flicka.

Erika- Du är min lillasyster som alltid ställer upp jag ser upp till dig du gör som du vill säger vad du vill och står upp för den du är. De finns ingen stoltare person än din storasyster. Men ibland måste du också få vara liten när jag kommer hem ska jag ta hand om dig. Jag kan prata med dig om allt de saknar jag men saknar hela din existens här med mig. Kom ihåg, storasyster kommer alltid ställa upp på dig. Älskar dig lilla du.

Robin- Du kommer bli en riktig uppfinnare när du blir stor jag är så stolt världens duktigaste lillebror, kommer aldrig vilja att du blir stor jag kommer alltid behandla dig som min lillebror
Natalie- Du är världens stjärna du lyser upp allas tillvaro du kommer bli nån som alla komme ihåg.Du är min lilla plutt och de svåraste jag någonsin gjort i mitt liv var att säga att jag skulle åka hit och du säger till mig att du kommer ligga och gråta varje natt när jag är borta. Ditt sätt att uttrycka saknad

Moster Lotta- Du ställer alltid upp du finns där jämt när jag ringer och vill berätta nått eller bara prata. De känns som vi är bästisar ibland för vi pratar om mycket och jag får följa med er på massa. Och du och marco är så perfekta jag hoppas de kommer vara så föralltid. Ni tar hand om mig som ert barn och de gör ni med alla oss syskon. Ni reser och lever livet Tack för all eran kärlek

Mormor- Du lägger dig alltid i och vill gärna bestämma men du vet vad du pratar om. Så jag ve inte varför jag inte lyssnar men vill försöka verka vuxen. Du är så gullig vill ge oss allt samtidigt lära oss massor och jag är så glad att jag har dig, du fixar allt om det är något problem du fegar inte ur du ringer samtal och hjälper alla du ska veta att du är så uppskattad av alla fast jag kanske inte uttrycker de så ofta. Men du betyder mest för mig mormor.

Morfar- Du är världens envisaste du lyssnar inte på någon inbland du gör som du själv vill. Du väntar in i de längsta att säga till om du har ont eller om något är fel. De är nog från dig som jag fått min envishet ifrån. Du är så gullig du försöker fixa allt spelar ingen roll om de är om bilen eller något i köket. Du är min super morfar och kommer alltid vara de. Men ta de lugnt du lever bara en gång. Ta hand om dig

Farmor- Du säger jämt vad du tycker om saker de gör dig unik. De är lätt att fråga dig om smakråd för du säger som det är. Du kanske inte är insatt i mitt mode men du gör dina försök. Du gör världens bästa mat fast du inte tycker om att göra mat och vi vet alla att farfar inte är någon mästerkock. Jag älskar doften i ert hus de påminner mig om alla gamla minnen. Och dina bullar håller världsklass.

Farfar- Du är så duktig med dina hantverk du kan göra allt. Du har diabetes men det är inget som stoppar dig du struntar i saker folk säger att du borde låta bli att du börjar bli gamal. Du åker upp till skogen i alla fall och hugger ved, möter galna älgar vet inte allt du hittar på där uppe. Jag respekterar dig av hela mitt hjärta du är min farfar och jag vill att alla ska veta hur underbar du är.
Jag känner mig alltid välkommen hos dig och farmor. Mina änglar

Emma- Du och jag har haft en annorlunda relation vi har varit osams, bästa vänner, hatat varandra men de är som något drar oss till varandra. De spelar ingen roll vad folk säger jag kan inte sluta umgås med dig. De är som vi är varandras hälft. Jag saknar dig hur mycket som helst jag vill bara kunna ta bilen och vi åker och sitter och pratar i timmar om massa våra kill problem och om allt. Du kommer aldrig kunna försvinna från mitt hjärta. Min vän

Daniel- Ja vart ska jag börja, du är en underbar vän. Jag är så glad att jag har dig saknar dig nå oerhört, mina känslor har bara blivit starkare sen jag kom hit. Du har en väldigt stor plats i mitt hjärta och vad som än händer kommer du alltid ha de. Du är min första kärlek även fast de kanske inte slutade så som jag hade hoppats i sommras. Så vet man aldrig vad framtiden har att erbjuda.
Saknar alla dagar med dig alla gånger jag har åkt ut till sollerön för din skull. Dina fina sms som gör att mitt hjärta smälter Jag Älskar dig

Sara- Du är min gullunge du har hjälp mig massa dessa två år i skolan, Jag vet inte hur jag kunnat missa en sådan underbar person som du. Nu när du finns med i mitt liv och mitt hjärta kommer jag inte att släppa dig så lätt. Du får mig att skratta, kan gråta i din famn utan att känna mig dum. De känns som du kan förstå mig varje gång jag börjar prata. Saknar alla våra stunder men kommer snart hem då kommer jag och hälsar på dig vart du än bestämmer dig att ta vägen. Älskade vän

Maggi- Vi har känt varandra väldigt länge även fast vi inte har umgåtts så mycket förutom på sista tiden när vi gick i samma klass. Du lyssnar jämt du kan trösta och säger aldrig något till någon. Jag förstår alla dina vänner. Du har verkligen många vänner och du är väldigt älskad av dom. Hoppas du är kvar på kaffestugan när jag kommer hem eller om du har dragit till nya zeeland. Du är alltid min vän i både vått och torrt.

Fia- Du är alltid så positiv du kan göra hela världen glad. Du är så gullig mot alla även fast dom inte förtjänat de. Du förstår de här med saknad, du har haft din syster som au-pair.
Du har varit tillsammans med din pojkvän vet inte hur länge och är så glad för dig. Nu kommer du flytta till Gävle och plugga du har lägenhet och allt de går verkligen bra för dig och är så glad. Hoppas vi en dag blir kollegor. Tack för allt Fia min vän

Tove- Vi har kanske glidit ifrån varan de kanske beror på att jag bytte klass. Men jag saknar dig för du är en underbar vän och kommer alltid stå nära mitt hjärta. Du och jag klickade från första dagen på gymnasiet. Även fast vi känt varandra så kort tid så känns de som vi känt varandra flera år. Du ska veta hur ledsen jag blev när du blev så arg för att jag glömde säga hej då. Anledningen till att jag glömde flera är inte min brist på kärlek till er tvärtom de gjort så ont att behöva säga hej då så jag sköt upp de för sent. Jag ångrar de nu. Jag vill bara säga förlåt Du är en sann vän Älskar dig gumman för alltid

Malin-Du är en sån underbar person du får mig alltid att skratta. Våran vänskap har blivit så stark och du är verkligen en sann vän. Du är en bästa vän, du ställer alltid upp om ja skulle ringa dej mitt i natten skulle du prata me mig du är underbart. Jag vet ínte vad ja skulle ha gjort utan dig. Vi har jämt så kul som den gången vi bara drog till stockholm nör vi tog bilen och alla andra gånger. ´Du betyder verkligen allt för mig. Älskar dig vännen nu och föralltid.

Känns som mina ord är för få men ni ska veta att ni alltid har min kärlek oavsett vad. Jag saknar er så de gör ont. Men ni är mina änglar vart jag än befinner mig. Min kärlek till er är obeskrivlig.
Men Jag Älskar er tills döden skiljer oss åt, då älskar jag er i mina tankar.
Eran Linda

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla lilla Linda Rosing...Du tror att du saknar oss, men vi saknar dig mer, för det är värre att bli lämnad kvar. Vi vet ju att du kommer att lyckas, för du vågar leva ut dina drömmar! Saknar dig din lilla plutt! Jag hade INGEN att fika med igår på vår fikafredag! BLÄ! Kan du förstååå det! Ha det bäst gumman! Saknar ditt skratt!

Mormor sa...

Lilla vän!
Tack för de fina orden och tankar
Du skall vet att vi saknar dej ,
både Morfar och jag.Men som livet är så skiljs man ibland,och tänk vad skönt när man ses igen!!!
Du skall se att går bättre o bättre .för det du får uppleva är inte många förunnat.Tänk vad du har att förmedla till dina barn i framtiden,och när du kom till det
stora landet i Väst.Ringer senare i kväll.STOOOOOR KRAM OCH PUSS
FRÅN OSS

Anonym sa...

åh, så söt du är! :) Men när du kommer hem så kommer jag att bo i Stockholm, så då får du komma dit och ta hand om mig :)
Älskar dig <3

sanna sa...

Älskar dig oxå Linda. Ska försöka komma och hälsa på och ta med mig moster lotta oxå . Vi hörs snart igen
Puss och kram Mamma

Anonym sa...

Det var nog det finaste blogginlägg jag nånsin läst. Men det är ju sån du är Linda, full med kärlek, en underbar människa helt enkelt. Så härligt att du vågade ta steget och uppfylla en utav dina drömmar. Go Girl!